سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو چگونه است

زمان مطالعه3 دقیقه

تهویه مطبوع خودرو
تاریخ انتشار : 8 اردیبهشت 1403 دسته بندی : مقالات
پرینت مقالـه

می پسنـدم2

اشتراک گذاری

اندازه متن12

معرفی عملکرد سیستم تهویه مطبوع ماشین

با موج گرمایی که در کشور با آن مواجه خواهیم شد، تهویه مطبوع خودرو عنصر مهمی برای سفر با ماشین است.

تهویه مطبوع یک سیستم خنک کننده و سرویس بهداشتی داخل خودرو است که دمای داخل را با توجه به دمای بیرونی تنظیم می کند.

تهویه مطبوع با سیستم تهویه و گرمایش همراه است و می تواند دستی یا اتوماتیک باشد.

برای حفظ عملکرد بهینه سیستم تهویه مطبوع خودرو:

  • نباید فوراً تهویه مطبوع را روشن کنید.
  • اختلاف دمای هوای بیرون و داخل نباید از 10 درجه سانتیگراد تجاوز کند
  • در مورد خودرویی که برای مدت طولانی زیر نور آفتاب مانده است، در صورت روشن کردن سریع تهویه 25 تا 35 درصد سوخت بیشتری مصرف میکند.
  • قبل از روشن کردن تهویه مطبوع، پنجره‌ها را باز کنید.
  • برای گردش بهینه هوا جریان را مستقیماً به سمت سرنشینان یا راننده هدایت نکنید، بلکه به سمت سقف هدایت کنید.
  • وقتی هوای تازه می رسد، پنجره ها را می توان بست. پس از چند دقیقه حالت بازیافت هوای داخلی، به حالت خارجی بروید
  • چند دقیقه قبل از پیاده شدن از ماشین تهویه مطبوع خود را خاموش کنید. این کار همچنین باعث می شود که فن خودرو بدون رطوبت خشک شود.

علائم خرابی احتمالی تهویه مطبوع در ماشین شما:

  • زمان می برد تا خنک شود
  • بوی غیر طبیعی از دریچه ها می آید
  • یخ زدایی بیش از یک دقیقه طول می کشد
  • نشتی در خودرو (در پای مسافران)
  • هنگامی که درگیر می شود، یک اختلال نویز احساس می شود

تهویه مطبوع خودرو از چند عنصر با عملکردهای بسیار خاص شکل گرفته است:

تهویه مطبوع خودرو

عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو مشابه تهویه مطبوع سنتی می باشد.

هوای گرم تولید شده توسط موتور توسط یک مبرد با استفاده از مجموعه ای از دستگاه ها (کمپرسور چرخشی، کندانسور، منبسط کننده و اواپراتور)

قبل از اینکه از طریق دریچه ها به محفظه سرنشین دمیده شود، خنک می شود.

A.کمپرسور: گردش مبرد را در سیستم تهویه مطبوع تضمین می کند. این موتور توسط یک تسمه V شکل تغذیه می شود.

B.کندانسور: هنگامی که کار می کند گرم میشود و گرمای خود را به هوای در حال گردش در اطراف خود منتقل میکند.

در داخل کندانسور، مبرد از حالت گازی به حالت مایع تغییر میکند، پدیده ای که کندانسور نام خود را از آن گرفته است.

C.خشک کن: ماموریت خشک کن حذف رطوبت از سیستم تهویه مطبوع است، زیرا حتی اگر سیستم تهویه مطبوع خودرو به طور کلی ضد آب باشد،

ریز تخلخل لوله ها و عناصر خاصی از سیستم باعث ایجاد رطوبت در بیرون می شود.

D.رگولاتور: فشار مبرد را کاهش داده و آن را از حالت مایع به گاز تبدیل می کند. هنگامی که کار می کند، دما به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

E.اواپراتور: با عملکرد شیر انبساط هوای تازه در اطراف اواپراتور تولید می شود. پنکه وظیفه دمیدن آن به سمت محفظه مسافر را بر عهده دارد.

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول